در چهار ماه نخست امسال چه گذشت

در چهار ماه نخست امسال چه گذشت
در چهار ماه نخست امسال چه گذشت

به گزارش آهن پرایس بنابر اظهارات وزرات صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید شمش فولاد در 4 ماه ابتدایی امسال با رشد ۹ درصدی  نسبت به رویکرد دوره مشابه سال گذشته به ۹ میلیون و ۴۸۳ هزار تن رسید. در صورتیکه در 4 ماه ابتدایی سال 98 تولید شمش فولاد برابر 8 میلیون و ۶۸۳ هزار تن بود که...

به گزارش آهن پرایس بنابر اظهارات وزرات صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید شمش فولاد در 4 ماه ابتدایی امسال با رشد ۹ درصدی  نسبت به رویکرد دوره مشابه سال گذشته به ۹ میلیون و ۴۸۳ هزار تن رسید. در صورتیکه در 4 ماه ابتدایی سال 98 تولید شمش فولاد برابر 8 میلیون و ۶۸۳ هزار تن بود که این آمار طبق جداول آماری تولیدکنندگان است. پیش بینی می شود تولید فولاد به حدود ۳۰ میلیون تن برسد که ۱۰ میلیون تن آن صادرات خواهد شد.

بر اساس آمار بیلت و بلوم با 5 میلیون و ۵۶۲ هزار تن در دوره 4 ماه اولیه امسال رشد 8% نسبت سال ۹۸ داشته است. میزان تولید بیلت و بلوم در 4 ماه نخست سال ۹۸ به پنج میلیون و ۱۲۸ هزار تن رسیده بود.علاوه بر این  تولید شمش اسلب  نیز در دوره مربوطه با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به 3 میلیون و ۹۲۱ هزار تن رسید، در حالی که در سال ۹۸ به میزان سه میلیون و ۵۵۵ هزار تن تولید شده بود.

تولید فولاد در مقایسه با سال گذشته افزایش 5درصدی داشته است که بر اساس آمارها امسال تولیدات فولادی به رقم 7میلیون و ۲۵۷ هزار تن رسید که این میزان تولیدات در همین دوره در سال قبل از آن رقم ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تن بوده است. ورق گرم و میلگرد از جمله محصولاتی هستند که اضافه بر بازار داخلی، به کشورهای همسایه نیز صادر می شوند.
افزایش تولید ۱۲ درصدی آهن اسفنجی در  دوره مذکور به ۱۰ میلیون و ۵۸۱ هزار تن رسید، درحالی که در همین دوره در سال ۹۸ به ۹ میلیون و ۴۶۸ هزار تن رسیده بود. درسال‌های اخیر ایران به عنوان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان پس از هندوستان رسیده  است. بهره برداری از 7 طرح فولاد استانی از دلایل اصلی رسیدن ایران به این آمارها محسوب میشود. با یاری خداوند ایران در سال ۱۴۰۴ رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تن را برنامه ریزی کرده که بیش از ۷۰ % آن تا به امروز محقق شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)