رکود تورمی در بازار مسکن

رکود تورمی در بازار مسکن
رکود تورمی در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، پیش از اینکه اقتصاد کشور دچار آشفتگی ‌های کنونی شود، پیش ‌بینی بازار مسکن کار سختی نبود، بازاری نسبتا منطقی که هر چند سال یک ‌بار از رکود خارج می‌ شد، به رونق باز می‌گشت و دوباره به واسطه تولید...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، پیش از اینکه اقتصاد کشور دچار آشفتگی ‌های کنونی شود، پیش ‌بینی بازار مسکن کار سختی نبود، بازاری نسبتا منطقی که هر چند سال یک ‌بار از رکود خارج می‌ شد، به رونق باز می‌گشت و دوباره به واسطه تولید و سرمایه‌ گذاری، به رکود می‌ رسید.

نا به ه‌سامانی‌های اقتصادی ، همه معادلات را بر هم زده است. بازار مسکن نسبت به سال گذشته واکنش ‌های سریع ‌تر و پرشتاب ‌تری نسبت به نوسانات بازار ارز پیدا کرده و این نتیجه نبود اطمینان به شرایط اقتصادی کشور است. تورم حاکم بر جامعه سبب شده که عده ‌ای از بازار مسکن برای خرید خارج شده و دغدغه مایحتاج اولیه خود را داشته باشند. اگر گروه سوداگران را کنار بگذاریم، گروه دوم با هدف حفظ سرمایه و حفظ ارزش دارایی به بازار مسکن مراجعه می‌کنند.

 سهم کم گروه اول از بازار موجب شده که رفتار گروه دوم بیشتر بر آینده بازار مسکن مؤثر باشد. بازار مسکن در این سال‌ ها طولانی ‌ترین رکود بعد از انقلاب را به‌ خود دیده‌ است، رکودی که صرفا تعداد معاملات را کاهش داده و برای مهار قیمت‌ ها کاری از پیش نبرده است.
در سال جاری در حالی معاملات خرید مسکن با ثبت حدود ۴ هزار و ۲۶۰ فقره معامله خرید مسکن به کما رفت که در این تورم ماهانه مسکن به نزدیک‌ ترین نقطه به صفر رسید.

بررسی ‌ها نشان می دهد میزان معاملات مسکن تا سطح 3هزار و 500 فقره کاهش پیدا کرده و به پایین‌ ترین حد خود رسیده و این در حالی است که آهنگ کاهش قیمت، کندتر از کاهش معاملات ثبت شده است.به اظهارات برخی تحلیل‌ گران بازار مسکن، بر این باورند که بازار با رکود و افزایش قیمت مواجه خواهد شد و تعداد معاملات افزایش پیدا خواهد کرد و به همراه آن قیمت ‌ها تغییر چندانی نخواهد کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)