مسیر بن بست بازار اجاره

مسیر بن بست بازار اجاره
مسیر بن بست بازار اجاره

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، برنامه دولت برای ساماندهی بازار مسکن بکارگیری سیاست‌ های حمایتی در حوزه ساخت‌ و ساز مسکن و اجاره بها است. افزایشی اجاره مسکن که فشارهای اقتصادی را بر مردم افزایش داده است، اجاره بها در سبد هزینه خانوارها..

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، برنامه دولت برای ساماندهی بازار مسکن بکارگیری سیاست‌ های حمایتی در حوزه ساخت‌ و ساز مسکن و اجاره بها است. افزایشی اجاره مسکن که فشارهای اقتصادی را بر مردم افزایش داده است، اجاره بها در سبد هزینه خانوارها بسیار تعیین‌ کننده است و دولت تصمیم دارد به منظور حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه تصمیماتی را برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره با هدف کاهش فشار بر مستأجرین اتخاذ کند.

 در حالی که قیمت‌ گذاری حبابی برای نرخ اجاره‌ بها بیش از یک ماه است که در برخی نواحی بازار اجاره رواج یافته است، طی روزهای اخیر کاهش بهای پیشنهادی رهن و اجاره برخی فایل‌ های موجود نزد بنگاه‌ های ملکی آغاز شده و برخی موجران رویه متفاوتی را در قیمت‌ گذاری تابستانی در پیش گرفته‌ اند.
از آنجا که تابستان با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز تحصیلی، فصل جا به‌ جایی عده پرشماری از مستاجران در شهرهای بزرگ از جمله تهران است، تعداد قرار دادهایی که سررسید آنها در این بازه سه ماهه قراردارد نیز بسیار است. به این ترتیب یک گروه از موجران که سررسید قرارداد مستاجر آنها تیر بوده، از ابتدای خرداد وارد بازار اجاره ۹۹ شدند و آپارتمان‌ های خود را فایل کردند.

 در این بین با وجود این که برخی موجران با علم به وضعیت معیشت مستاجران در شرایط شیوع کرونا و رکود اقتصادی دامنه‌ دار ناشی از آن ‌که برای ماه‌ های آتی پیش ‌بینی می ‌شود، قرارداد های خود را با حدود ۱۰ درصد افزایش نرخ با مستاجران قبلی تمدید کردند، اما یک گروه نیز قیمت ‌های پیشنهادی اعلامی برای سال بعدی را بسیار بیش از این و بعضا حتی تا ۵۰ درصد افزایش دادند؛ موضوعی که سبب شد مستاجران آنها از تمدید قرار داد با موجر فعلی منصرف شوند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)