وضیعت بازار مسکن

وضیعت بازار مسکن
وضیعت بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، طبق گزارشات اعلام شده با وجود 490هزار واحد خالی کاهش معاملات در شهر تهران حاکی از آن است که براین تعدادتا پایان سال جاری افزوده خواهد شد.

تورم حاکم بر مصالح مورد نیاز این صنعت به خصوص آهن آلاتمی تواند افزایش 34 درصدی صدور پروانه ساختمانی در سال جاری را بی اهمیت جلوه دهد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار مسکن، طبق گزارشات اعلام شده با وجود 490هزار واحد خالی کاهش معاملات در شهر تهران حاکی از آن است که براین تعدادتا پایان سال جاری افزوده خواهد شد.

تورم حاکم بر مصالح مورد نیاز این صنعت به خصوص آهن آلات می تواند افزایش 34 درصدی صدور پروانه ساختمانی در سال جاری را بی اهمیت جلوه دهد. روند افزایشیقیمت آهن آلات به طوری از  اواخر سال گذشته آغاز شده بود که در نیمه نخست سال97 شاهد رشد چند برابری لوله و پروفیل های فولادی، میلگرد و ورق بوده ایم، در صورتی که مواد و مصالحی که در داخل کشور تولید می‌شود و نمی‌تواند تاثیرپذیری چندانی از جهش نرخ ارز داشته باشد وبرای گرانی های اخیر در نیاز روزمره ی زندگی مردم و صنایع خودکفای داخلی می توان به عواملی چون سوءمدیریت متولیان امر، سفته بازی و بی نظمی در افکار عمومی اشاره داشت.

توهم فروشندگان واحدهای نوساز که با وجود رکود حاکم بر این بازار، مرتب قیمت های پیشنهادی این واحد ها را افزایش می دهند بسیار تعجب برانگیز است.و با فروکش کردن التهاب بازارهای ارز و طلا، سرمایه‌گذاران این بازارها برای خرید سرمایه ای مسکن و تقاضای سوداگرانه وارد این بازار شدند. پارادوکس موجود از افت شدید معاملات در برابر رشد قیمتها به این مفهوم است که فروشندگان حرفه ای تورم ماهیانه مسکن را رقم می‌زنند.

 بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در آبان ۱۳۹۷، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹۱.۸ میلیون ریال رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶۹۰۰ فقره بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته کاهش ۵۳.۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته نیز کاهش ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)