کم فروش ترین آهن در بورس کالا

کم فروش ترین آهن در بورس کالا

اوضاع رکودی بازار آهن و کاهش معاملات اهن الات علاوه‌بر بازار آزاد در بورس کالا نیز مشهود است که تأییدی بر افت تقاضا و معاملات در بازار است...

آهن پرایس: اوضاع بازار اهن در روز دوشنبه روند نسبتا آرامی داشت و در برخی حوزه‌ها افزایش تخفیفات هم مشاهده شد؛ قیمت آهن آلات در برخی بخش‌ها هم روند افزایشی داشت.

قیمت دلار نیز در نیمه‌های کانال 50 هزار تومانی در نوسان بود و در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود 50 هزار و 650 تومان اعلام شد.

بازار میلگرد کماکان یکی از آرام‌ترین بخش‌ها بود به طوری که قیمت میلگرد در غالب کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما تعدادی از مبادی فروش هم با کاهش 100 تا 200 تومانی همراه بود. دامنه قیمت پیشنهادی میلگرد حدود 22.000 تا 22.700 تومان برآورد شد.

آخرین قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد امیرکبیر

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد ابرکوه

22.860

23.500

22.700

22.400

قیمت روز تیرآهن هم در بیشتر کارخانه‌ها روند ثابتی داشت و قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در هر شاخه با کاهش جزئی 10 تا 60 هزار تومان همراه بود.

بازار ورق گرم همچنان آشفته بود به طوری که قیمت ورق گرم مبارکه در برخی ضخامت‌ها همچنان افزایش 200 تا 500 تومانی داشت، اما قیمت ورق سیاه در بیشتر مبادی فروش ثابت اعلام شد. همانطور که در گزارش‌های پیشین مطرح شد علت اصلی نابسامانی و آشفتگی بازار ورق محدودیت و کمبود تولید ورق سیاه در چند کارخانه است.

انواع ورق سرد نیز روند افزایشی داشت به طوری که ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و قیمت ورق روغنی حدود 200 تومان افزایش داشت.

قیمت پروفیل، قیمت پروفیل مبلی و قیمت پروفیل در و پنجره نیز در بیشتر شرکت‌ها بدون تغییر بود، همچنین قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و قیمت لوله صنعتی نیز عمدتا ثابت اعلام شدند. قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی ایرانی نیز در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

نگاهی بر معاملات بورس کالا

براساس آمار موجود از معاملات بورس کالای روز گذشته تنها حدود 177 هزار و 175 تن محصول فولادی به تابلو معاملات راه یافتند. از این میزان حدود 141 هزار تن به شمش بلوم اختصاص داشت که حدود 142 هزار و 870 تن تقاضا برای آن ثبت شد.

7 هزار و 650 تن تقاضا برای ورق قلع اندود، 9 هزار تن تقاضا برای ورق سرد B و 7 هزار و 650 تن تقاضا هم برای تختال ثبت شد.

امروز نیز حدود 1.5 میلیون تن انواع محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که شامل 7 هزار تن ورق سرد B، 24.500 تن ورق گالوانیزه G، 4 هزار تن ورق گرمB و انواع سنگ آهن است.

گزارش‌ها ‌از معاملات بورس کالا در ماه آذر حاکی است که بیشترین عرضه محصولات فولادی در این ماه به میلگرد، شمش فولادی و گندله اختصاص دارد. بیشترین نسبت حجم معامله به عرضه در آذر ماه به ورق سرد تعلق دارد طوری که شاخص آن 93 درصد برآورد شد که نسبت به ماه آبان حدود 2 درصد کاهش داشت؛ محصولات آهن اسفنجی و اسلب نیز در رتبه بعدی قرار دارند.

با اینکه حجم عرضه آهن اسفنجی در آذرماه حدود 9 درصد کاهش داشته اما نسبت حجم معامله به عرضه این محصول با رشد 88 درصدی مواجه بوده است. در ماه آذر امسال حجم عرضه آهن اسفنجی 565 هزار تن برآورد شد که کمترین حجم عرضه این محصول از ابتدای سال تاکنون بود؛ علت کاهش حجم آهن اسفنجی عرضه شده در بورس به دلیل محدودیت مصرف و قطعی گاز واحدهای تولیدی اعلام شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: عوامل مؤثربر وضعیت فعلی بازار آهن

نسبت حجم معامله اسلب نیز در ماه آذر با 11 درصد رشد به 77 درصد رسید.؛ گفتنی است عرضه اسلب در ماه آذر نسبت به آبان ماه کاهش 43 درصدی دارد. همچنین نسبت حجم معامله به عرضه شمش در ماه آذر 63 درصد اعلام شد که بیانگر رشد 17 درصی آن است اما به طور کلی حجم عرضه شمش در این ماه با کاهش 20 درصدی همراه بود.

عرضه میلگرد نیز از این اوضاع مستثنا نبود وج زو محصولاتی بود که کمترین حجم معامله نسبت به عرضه را داشت، اما در ماه آذر نسبت عرضه به معامله میلگرد به 16 درصد رسید که با افزایش 3 درصدی همراه بود. گفتنی است این آمار بیانگر مازاد تولید میگرد و تداوم رکود در بازار است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)