بررسی نرخ مسکن در تهران

قربانی معاملات صوری مسکن نشوید
بررسی نرخ مسکن در تهران

این روزها در شرایطی که اکثربازارها تحت تاثیر تورم بشدت در حال صعود قیمتی هستند و برخی از بازارها به دو وسه برابر شدن قیمت رسیده اند، بازار مسکن نیز از شیب صعودی قیمت ها مستثنا نیست. هرچند که بازار مسکن پیش از اینها شیب تند افزایش قیمت را طی کرده بود و به اندازه سایر بازارها نمیتواند چندبرابر شود اما در کل روی ریل صعودی قرار دارد. 

آهن پرایس: در روزهایی که نرخ اجاره بها و خرید مسکن روز به روز در مسیر افزایشی است. اخبار مرتبط با مسکن ملی بسیارحائز اهمیت است که چه زمانی این مسکن آماده خواهد شد و از سوی دیگر مساله حائز اهمیتی که وجود دارد خبر جدید وزیر راه منباب وام 700 میلیون تومانی است. وزیر راه و شهرسازی اعلام داشت وام 700 میلیون تومانی هنوز تصویب نشده است اما براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است که ماهانه تعدادی از این واحدها تحویل شوند. 

در برنامه تجلیل از دست اندرکاران پروازهای حج امسال، رستم قاسمی اعلام داشت: وام 700 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز در شورای پول و اعتبار به تصویب نرسیده است. همچنین در شهریورماه سال جاری بالغ بر 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل خواهد شد و همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده هر ماه تعدادی از واحدها تحویل خواهد شد. 

لیست قیمت تیرآهن 010509 آهن پرایس

بررسی نرخ مسکن در تهران 

براساس گزارش های اعلامی از سوی مرکز آمار ایران متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در تیرماه سال جاری بالغ بر 44میلیون و 800 هزار تومان است. تعداد معاملات مسکن در تیرماه به گزارش مرکز آمار بالغ بر 8 هزار و 685 فقره معامله بوده است همچنین اعلام شد تورم نقطه به نقطه در این زمان نسبت به تیرماه سال گذشته بالغ بر 45 درصد می باشد. 

براساس گزارشات اعلامی مرکز آمار تورم ماهانه در تیرماه 8.3 درصد و میزان تورم سالانه از تیر ماه 1400تا تیرماه 1401 بالغ بر 27.1 درصد اعلام شده است. گران ترین منطقه در تهران منطقه 1 است که به مبلغ متری 84میلیون تومان به فروش می رسد و از سوی دیگر ارزانترین منطقه نیز منطقه 17 است که به مبلغ متری 22الی 23 میلیون تومان به فروش می رسد. 

با این مبالغ آیا خانه دار شدن تبدیل به یک رویای دست نیافتنی نشده است؟

گویا برخی از کلاهبردارن نیز در شرایط سخت خرید مسکن نیز از آب گل آلود ماهی میگیرند و با برخی مشاوران املاک تبانی کرده و اقدام به فروش سوری می نمایند.گویا مبحث فروش صوری مسکن نیز پدیده ای جدید است که پیش از این رویت نشده بود و بر اساس شنیده ها به واسطه تبانی برخی بنگاه داران و فروشنده ها اتفاق می افتد. 

حال آنکه منظور از فروش صوری خانه یا معاملات صوری چیست ؟ در واقع بر اساس شنیده ها بسیاری از این معاملات که صوری هستند از ابتدای امر هدف فسخ قرار داد است و غالبا در ابتدای امر اعلام می شود فروش خانه به شرط رهن است و پس از یک بازه زمانی معامله را فسخ خواهند کرد و رقم سنگینی نیز به دلیل فسخ معامله انجام می شود.  

جملاتی که در هنگام خرید خانه ممکن است بشنوید و این جملات زنگ خطر وبه عبارتی بیانگر این است که احتیاط کنید تا به دام نیوفتید عبارتند از : 
«خرید خانه از شما، رهن و وام آن با ما!»
«با ۳۰۰میلیون تومان شما را خانه‌دار می‌کنیم»
«فقط با ۵۰۰میلیون تومان در تهران صاحبخانه شوید» 

با کمی بررسی نیز رویت می شود چنین آگهی های غالبا در منطقه 22 تهران و در حوالی چیتگر، اندیشه یا پردیس کرج به چشم میخورد.در واقع صعود پیوسته قیمت مسکن و از سوی دیگر کاهش پیوسته قدرت خرید چیزی جز قربانی شدن برخی خریداران در این بازار را به ارمغان نخواهد داشت و ممکن است برخی از افراد گرفتار تبلیغات گمراه کننده شوند. برخی دیگر از خریداران نیز به خرید خانه های قدیمی یا کوچک متراژ یا  وام دار و همچنین وام دار به شرط اجاره روی آورده اند. 

قیمت ورق آلومینیون آهن پرایس 010509

 در اینجا اتفاقی که برای یکی از خریداران مسکن رخ داده و در دام معاملات صوری گرفتار شده است را بیان میداریم: 
اقای خاکپور اظهار داشت در سمت مجیدیه یک خانه پیدا کردم و آشنایی چندانی با نوشتن مبایعه نامه نداشتم اما توافق به این صورت بود که بخشی از پول خانه را نقدی، بخشی وام بانکی و بخش سوم را از طریق پول رهن خانه پرداخت نمایم. 

اما غافل از اینکه املاک و فروشنده با یکدیگر تبانی کرده اند. ایشان در ادامه افزود: مبایعه نامه به گونه ای تنظیم شده بود که به راحتی می توانستند خریدار را دور بزنند. مقرر شده بود که مبلغ خرید خانه از سه طریق پرداخت شود و حق فسخی هم در نظر گرفته شده بود که هر کسی قرار داد را فسخ کرد مبلغ 25 درصد ارزش کل را خسارت پرداخت نماید. در این معامله 25 درصد مبلغ معادل 270 میلیون تومان می شد.

ایشان پول نقد را پرداخت بودند، چک بانکی هم آماده بود اما بنگاه دار به این بهانه که خانه قانونا به نام خریدار سند نخورده است کلید را تحویل خریدار نداده است و وعده داده بود که خودش خانه را رهن می دهد تا قسط آخر پول که همان رهن خانه بود آماده شود اما یک روز مانده به محضر اعلام کرد که خانه رهن نرفته و بنگاه دار و فروشنده تقاضای دریافت حق فسخ معامله شدند. 

تازه پس از این اتفاق خاکپور متوجه می شود مبایعه نامه کاملا ناعادلانه تنظیم شده و بنگاه دار به راحتی می توانست خانه را رهن ندهد تا معامله برهم بخورد و خریدار مجبور به پرداخت حق فسخ شود. در حالیکه در مبایعه نامه هیچ گونه اشاره ای به این مساله نشده بود که بنگاهدار موظف است خانه را رهن بدهد یا کلید را تحویل خریدار بدهد تا بتواند خانه را رهن بدهد. بنابراین در هنگام خرید خانه چنانچه اطلاعات کافی ندارید حتما از افراد حرفه ای ، کاربلد و مشاوره مین کمک بگیرید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)