احتمال سقوط بازار مسکن

احتمال سقوط مسکن
احتمال سقوط  بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، معاملات مسکن در حالی کاهش پیدا کرده است که فروردین سال گذشته نیز شاهد افت 9 درصدی معاملات بودیم. در حقیقت رکود مسکن نسبت به سال های گذشته عمیق تر شده و یکی از دلایل آن خروج سرمایه از این بخش می باشد. با نوسانات به وجود آمده در بازارهای ارز و سکه سرمایه گذاران از بخش مسکن خارج و برای کسب سرمایه بیشتر وارد بازار ارز و سکه شدند؛ از این رو حباب قیمتی در بازار 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، معاملات مسکن در حالی کاهش پیدا کرده است که فروردین سال گذشته نیز شاهد افت 9 درصدی معاملات بودیم. در حقیقت رکود مسکن نسبت به سال های گذشته عمیق تر شده و یکی از دلایل آن خروج سرمایه از این بخش می باشد. با نوسانات به وجود آمده در بازارهای ارز و سکه سرمایه گذاران از بخش مسکن خارج و برای کسب سرمایه بیشتر وارد بازار ارز و سکه شدند؛ از این رو حباب قیمتی در بازار مسکن خودنمایی کرد. از مرداد سال گذشته اولین بار است که شاهد افت نقطه به نقطه معاملات هستیم زیرا از شهریور 96 بازار مسکن به تدریج وارد فاز رونق شد و در آذر ماه به بالاترین نقطه خود رسید و معاملات 50 درصد رشد را تجربه کردند.
اما در ماه های پایانی سال، جهش قیمت دلار فصل دیگری را در بازار مسکن رقم زد. افزایش قیمت دلار از یک طرف تأثیر منفی بر خرید و فروش مسکن گذاشت و از سوی دیگر باعث شد تا مالکان قیمت های پیشنهادی خود را بالاتر ببرند تا حدی که قیمت ها با 40 درصد افزایش همراه شد. نا گفته نماند که این افزایش قیمت ها فقط از سوی مالکان نبوده و کارخانه های تولید کننده مصالح ساختمانی و فروشندگان در بازار اهن نیز از این موقعیت استفاده کردند و قیمت های اعلامی خود را با افزایش چشمگیری اعلام نمودند.
گزارشات به دست آمده از بانک مرکزی حاکی از کاهش 59 درصدی معاملات است. در ماه های نخستین سال 97 افزایش 29 الی 40 درصدی قیمت ها موجب کاهش میزان معاملات شد به طوری که بار دیگر بازار مسکن را به سمت رکود کشاند. طبق آمارها متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران 5 میلیون و 550 هزار تومان است که این قیمت جهش چشمگیری نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)