بازار بی‌رونق آهن آلات

بازار بی‌رونق آهن آلات

همانطور که پیش‌بینی‌ می‌شد از ابتدای ماه جاری بازار آهن درحال افزایش تدریجی است و کف قیمت برخی مقاطع فولادی افزایشی جزئی داشته است اما در عین حال بازار در رکود سنگینی فرو رفته و تقاضای چندانی نیز مشاهده نمی‌شود...

آهن پرایس: گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد روز گذشته حاکی است که روند کلی نوسانات قیمت آهن آلات رو به افزایش بود و اکثر مبادی فروش نرخ محصولات خود را افزایشی اعلام کردند اما شماری از شرکت‌ها همچنان ثبات قیمت داشتند.

بازار ارز اما نوسانات چندانی نداشت و قیمت دلار در نزدیکی کانال 52 هزار تومانی شناور بود؛ در پایان روز نیز هر دلار در بازار آزاد حدود 52 هزار و 200 تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

قیمت میلگرد طی دو روز گذشته نوسانات متعددی داشت به طوری که در برخی شرکت‌ها بدون تغییر بود اما در برخی مبادی فروش بین 100 تا 300 تومان افزایش قیمت داشت. کف قیمت پیشنهادی میلگرد آجدار در این مدت از کانال 25 هزار تومان کمی فاصله گرفت و حدود 25 هزار و 500 تومان برآورد شد.

قیمت قوطی آهن نیز در مجموع روند ثابتی داشت اما در برخی مبادی فروش افزایشی بود و در اکثر شرکت‌ها بین 100 تا 400 تومان با افزایش قیمت مواجه شد. قیمت پروفیل آهنی 2 میلیمتر نیز در محدود 36500 تا 37500 تومان اعلام شد. قیمت انواع مختلف لوله‌های درزدار و بدون درز مانند لوله صنعتی، لوله مانیسمان، لوله آب و ... نیز در کلیه کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی، قیمت انواع ناودانی و سپری نیز در نیمی از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما در بخشی از بازار با افزایش 500 تومانی همراه بود. قیمت روز تیرآهن در چند کارخانه ذوب آهن، ظفربناب و فایکو حدود 50 تا 100 هزار تومان افزایش داشت و قیمت تیرآهن شاخه‌ای در چند کارخانه هم ثابت اعلام شد.

قیمت انواع ورق سرد و گرم نوسانات متعددی داشت، قیمت ورق آهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما ورق سیاه فولاد مبارکه در چند ضخامت افزایش 300 تا 800 تومانی داشت؛ همچنین قیمت ورق روغنی، گالوانیزه و ورق رنگی در اغلب شرکت‌ها افزاش 300 تومانی داشت اما برخی مبادی فروش بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

همانطور که در گزارش روز گذشته نیز اشاره شد بازار درحال افزایش تدریجی است و کف نرخ پیشنهادی برخی محصولات افزایشی جزئی داشت اما در عین بازار در رکود سنگینی فرو رفته و تقاضای چندانی نیز مشاهده نمی‌شود.

اگرچه بازارهای کشور ما طبق قاعده و اصول چندان قابل پیش‌بینی نیست و هرآن ممکن است با ابلاغیه‌ای روند بازار به هم بریزد اما احتمال می‌رود چنانچه رکود فعلی بازر آهن همچنان تداوم داشته باشد، موج افزایشی محدودی که پیش‌بینی می‌شد در خردادماه به دلیل قطعی برق ایجاد شود؛ اتفاق نیفتد.

گفتنی است امروز حدود 193 هزار تن مقطع فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان حدود 159 هزار و 485 تن به شمش بلوم اختصاص دارد که نرخ آن 22 هزار و 934 تومان در نظر گرفته شده است. گفتنی است حجم شمش در عرضه امروز حدود یک درصد نسبت به عرضه پیشین کاهش دارد اما نرخ آن حدود 1/2 درصد افزایشی است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: محرکه‌های فعلی افزایش قیمت آهن

همچنین حدود 2 هزار و 780 تن ناودانی با قیمت 25 هزار و 593 تومان عرضه می‌شود که گویا نرخ آن حدود 2/6 درصد کاهش داشته است. هزار و 419 تن نیز نبشی با قیمت 24 هزار و 457 تومان عرضه می‌شود؛ علاوه‌بر این حدود 16 هزار و 905 تن تیرآهن عرضه می‌شود که گویا نسبت به آخرین عرضه افزایش 42 درصدی دارد گفتنی است قیمت این محصول هم حدود 1/8 درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد با توجه به قیمت و حجم محصولات فولادی عرضه شده در بورس امروز، فرصت خوبی برای خرید فراهم شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)