تاثیرات دخالت دولت در بازار مسکن

تاثیرات دخالت دولت در بازار مسکن
تاثیرات دخالت دولت در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان بازار مسکن با بیان این که در حال حاظر ۷۰ درصد بازار مسکن را دلالان و سوداگران اداره می‌کنند، همچنین دولت هم هیچ گونه عملکرد و سیاستی در حوزه مسکن نداشته و همچون مردم تماشاچی بوده است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان بازار مسکن با بیان این که در حال حاظر ۷۰ درصد بازار مسکن را دلالان و سوداگران اداره می‌کنند، همچنین دولت هم هیچ گونه عملکرد و سیاستی در حوزه مسکن نداشته و همچون مردم تماشاچی بوده است.

دولت اصلا سیاستی در حوزه مسکن اعمال نکرده، که بتوانیم بگوییم درست بوده یا نه و اوج فعالیت وزیر مسکن این بوده که به مردم توصیه کرده که خانه نخرند. از این رو مردم دیگر توان خرید مسکن را ندارند، با این قیمت ها بسیاری از تقاضاهای مصرفی از بازار مسکن خارج شده و وارد بازار استیجاری شده که فشار مضاعف بر مستاجران و بازار استیجاری وارد کرده است.

بازار مسکن زیر چنبره و حاکمیت مطلق سوداگران است و 70 درصد بازار مسکن را دلالان و سوداگران اداره می کنند و آنها هر جهت که می خواهند مسکن را می برند. کارشناسان با تاکید بر این که با این شرایط رکود مسکن ادامه خواهد داشت. راه حلی که میتوان از آن استفاده کرد، باید دولت کاملا حضور محکم حاکمیتی و منطقی در بازار داشته باشد، بخش خصوصی باید مسکن بسازد اما توزیع عادلانه آن و این که چه نوع مسکنی و برای چه قشری یا دهکی بسازد باید در اختیار دولت باشد.

در کشور های دیگر 15 تا 20 درصد درآمد سرپرست خانوار هزینه مسکن می شود، اما در ایران کل درآمد سرپرست خانوار و حتی بیشتر از آن برای مسکن هزینه می شود، مردم دیگر توان خرید و اجاره مسکن ندارند. دولت هیچ آماری از مالکان و مستاجران و بد مسکن ها ندارد و هیچ تمایلی هم ندارد که کاری بکند و تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده است. از این رو در سال قبل تورم رکودی را شاهد بود زیرا تقاضای مصرفی و واقعی در بازار نبود و خود سوداگران و دلالان قیمت ها را بالا می بردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)