سیر خطی نوسانات در بازار آهن

سیر خطی نوسانات در بازار آهن

بازار آهن و فولاد در رکود معناداری به سر می‌برد و نوسان چشمگیری نیز مشاهده نمی‌شود؛ به عبارتی اوضاع آرام است و بازار آهن و فولاد دو ماه زودتر به استقبال رکود پاییزه رفته است...

آهن پرایس: روز گذشته قیمت اهن الات در بسیاری از حوزه‌ها با کاهش نسبی 100 تا 200 تومانی همراه بود؛ شمار زیادی از مبادی فروش هم همچنان قیمت‌ها راثابت اعلام کردند.

بازار ارز هم روند نسبتا ثابتی داشت و قیمت دلار از ابتدا تا انتهای روز نوسانی نداشت، به طوری که هر دلار در بازار آزاد حدود 49 هزار و 150 تومان مبادله شد.

نگاهی به اوضاع بازار آهن

قیمت روز میلگرد آجدار در غالب مبادی فروش بدون تغییر عرضه شد اما شماری از مبادی فروش محصولات خود را با کاهش 100 تومانی عرضه کردند. کف قیمت میلگرد استاندارد در محدود 23.300 تا 23.600 تومان اعلام می‌شود.

به عنوان نمونه قیمت میلگرد زاگرس در هر کیلو 23 هزار و 900 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد نیشابور 24 هزار و 110 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد امیرکبیر خزر هم 24 هزار و 100 تومان به فروش رسید.

قیمت روز تیرآهن نیز در غالب مبادی فروش ثابت بود ولی قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها با کاهش 20 هزار تومانی عرضه شد.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت نبشی شکفته و ظهوریان بین 200 تا 300 تومان کاهش داشت.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها نیز در اکثر شرکت‌ها ثبات داشتند اما قیمت پروفیل نیکان و قیمت پروفیل جهان بین 100 تا 400 تومان در هر کیلو کاهش داشتند.

قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی و سایر ورق‌های سرد در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت ورق آهن نیز در عمده شرکت‌ها بدون تغییر عرضه شد اما قیمت ورق سیاه مبارکه در برخی ضخامت‌ها با افزایش 100 تا 200 تومانی همراه بود و برخی ضخامت‌ها هم حدود 300 تومان کاهش داشتند.

طبق برآوردها از روند نوسانات قیمت روز آهن بازار داخلی آهن و فولاد همچنان تقاضا ضعیف گزارش می‌شود و محصولات پایین‌دست زنجیره فولاد هم در رکود به سر می‌برند.

همانطور که در تحلیل‌های قبل هم اشاره کردیم بازار قوطی پروفیل هم روند اصلاحی دارد و خریدار نیز با انتظار برای کاهش و اصلاح قیمت قوطی آهن دست از خرید شسته‌اند.

نکته قابل توجهی که طی چند روز گذشته در بازار مشاهده می‌شود پیشنهاد میلگرد آجدار با پرداخت یک ماهه در برخی مبادی فروش است که این امر از خوشبینی فروشندگان به ثبات بازار در یکی دو ماه آینده حکایت دارد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پیش بینی قیمت آهن تا پایان تابستان

گزارش‌ها از بورس کالای دیروز حاکی است روز گذشته از 109 هزار شمش عرضه شده حدود 95 هزار و 370 تن معامله شد که معادل 86 درصد از کل عرضه است. میانگین قیمت شمش در هر کیلو 20 هزار و 34 تومان برآورد شد که افزایش 0.3 درصدی را نشان می‌دهد.

امروز نیز حدود 60 هزار و 500 تن در بروس عرضه می‌شود که از این میزان هزار تن به ورق رنگی اختصاص دارد، همچنین 2 هزار تن ورق قلع اندود عرضه می‌شود؛ حدود 41 هزار تن آهن اسفنجی و 16 هزار و 500 تن ورق گالوانیزه عرضه می‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)