نرخ صعودی اجاره در سال های اخیر

نرخ صعودی اجاره در سال های اخیر
نرخ صعودی اجاره در سال های اخیر

آهن پرایس: مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوع اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تمدید قراردادهای اجاره اذعان داشت: پروژه هایی که ارائه می شوند اگر قانون بالا دستی نداشته باشند و تمام جوانب در آن سنجیده نشده باشد و از ...

آهن پرایس: مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوع اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تمدید قراردادهای اجاره اذعان داشت: پروژه هایی که ارائه می شوند اگر قانون بالا دستی نداشته باشند و تمام جوانب در آن سنجیده نشده باشد و از پختگی و جامعیت کامل برخوردار نباشد ، در صورت اثرگذاری این تاثیر مقطعی خواهد بود. این مصوبات درباره تمدید قراردادهای اجاره به صورت مقطعی اثرگذار بود اما در طولانی مدت این اثر چندان دوام نداشت.  

وی در ادامه با بیان این مسئله که از عمده ترین مشکل مستاجران رشد نرخ اجاره به دلیل نوسانات بازار مسکن و افزایش قیمت ملک طی سال‌های جاری است، گفت:  در طول 7 سال گذشته قیمت مسکن بالای 700 درصد افزایش یافت که بخشی از این افزایش قیمت به سیاست‌های مسکنی در دوره وزارت عباس آخوندی برمی‌گردد که با افتخار اعلام می‌کرد حتی یک واحد مسکونی هم نساخته‌ است.

مجتبی یوسفی ادامه داد: حدود 180 تا 250 درصد افزایش بهای مسکن در بازه زمانی اواخر سال 98 تا پایان سال 99 رخ داد. یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت اجاره، قیمت ملک است. در شرایطی که با نوسانات قیمت مسکن روبه رو شدیم، ناخواسته نرخ اجاره مسکن هم سیر صعودی به خود گرفت.

درادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : تحولات یکساله بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد : این موضوع که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره مشکلات برخی از مستاجران در یک برهه زمانی برطرف ساخت درست است اما در برخی از موارد موجب ایجاد مشکل برای مالکان شد و اختلافاتی بین صاحبخانه و مستاجر به وجود آمد بنابراین باید در این موضوعات سیاست‌های جامعی را اتخاذ کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام این تصمیمات فقط در بازه زمانی کوتاه ای باعث آرامش و ثبات بازار اجاره می شوند . در آخر باید قانون تولید مسکن و تعادل در عرضه و تقاضا به طورعملی اجرایی شود، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 6.5 میلیون خانوار در کشور مستاجر هستند که البته باید حل مشکل مسکن این جمعیت قابل توجه را در دستور کار قرار داد.

نیاز سالانه ساخت مسکن در کشور حدود یک میلیون واحد است که از این عدد بسیار عقب هستیم و تا زمانی که عرضه  و تقاضا در بازار به تعادل نرسد، مشکلات موجود در بازار مسکن و اجاره برطرف نخواهد شد.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: با طرح جهش تولید مسکن برخی از مشکلات حوزه مسکن برطرف خواهد شد که مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح خروج بازار مسکن از دلالی و نگاه کالای مصرفی با مسکن است و در این هفته هم رسیدگی به این طرح در دستور کار مجلس قرار دارد و در هفته جاری رسیدگی به این طرح در مجلس به پایان  می رسد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)